14.05.2013 Parken, Copenhagen, Denmark

Tänne kaikki keskustelu vuoden 2013 kiertuesta
Miika_
Jack Of All Trades
Viestit: 184
Liittynyt: 11.01.2013 12:44
Paikkakunta: Kotka

Re: 14.05.2013 Parken, Copenhagen, Denmark

Viesti Kirjoittaja Miika_ »

Settilistahan on ihan mielettömän hyvä noin paperilla, lähes täydellinen. Tietenkin se harmittaa jos on joku on jo Tukholmassa nähnyt BTR setin. Kuinka monta ihmistä tuosta monikymmenpäisestä yleisöstä on, 100? 200? 300?...

Mutta ei voi kuin harmitella niiden puolesta jotka haluaisivat nauttia myös konsertin hiljaisista hetkistä, ja viikingit senkun ryyppäävät. :D
Avatar
tsmalmbe
Lucky Man
Viestit: 258
Liittynyt: 11.01.2013 11:39
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 14.05.2013 Parken, Copenhagen, Denmark

Viesti Kirjoittaja tsmalmbe »

Se kalja valui ylemmistä osista silla vauhdilla että luulin ensin että joku oikeasti oli selän takana kusella. Tämä siis noin keikan puolivälin kohdalla jonka jälkeen sitä valui ja valui ihan kuin olisi vuotanut vettä sisään jostain. Sain repun nostettu ylös ja siihen "istuimen ja selkänojan väliin" ahdettua ja sitä piti sitten valvoa sillä takana olevat kaatelivat niitä oluitansa siihen malliin etteti voinut tietää mitä milloinkin. Paperilla täydellistä, rokkikeikka on rokkikeikka ja meteliä pitää olla mutta ei tämä ollut mistään kotoisin. Hyvälaatuista bootleggiä (jossa se tilan kauhea kaiku ja taustamökä olisi eliminoitu hyvällä mikkipaikalla) kuuntelisin keikalta mielelläni ja kernaasti.

Osa yleisömetelistä tosiaan varmasti johtui ylipaskasta akustiikasta, eli tila optimoitu siihen että yleisön äänet korostuvat jalkapallo-otteluissa ja että kentällä oleva ääni kantautuu katsomoihin mahdollisimman hyvin. Penkkrivien kulma oli ihan erilainen kuin muualla. Kattorakenteissa oli yritetty epätoivoista akustointia/demppausta ripustamalla moltonia sinne 70m korkeuteen. Näytti lähinnä hauskalta pyykkinarulta, mihinkäähän sellainen ei vaikuta tietenkään.

Onko liikaa liikaa -keskustelu on ihan piristävä mielestäni. Minulle tämä oli valtava vahvistus siihen etten tässä vaiheessa kiertuetta ole menossa katsomaan muita keikkoja. Eikä se oikeasti kovinkaan suorasti korreloi senkään kanssa kuinka pitkään herra meinaa kiertää tai ei. Juuri nyt on mitta aivan sopivasti täynnä (panos-tuotto -suhde on melko erinomainen), puolen vuoden kuluttua sitten ehkä jotain muuta.

Jenkkikeikka pitäisi kyllä vielä nähdä.
luotoja
Growin' Up
Viestit: 62
Liittynyt: 11.01.2013 21:46
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 14.05.2013 Parken, Copenhagen, Denmark

Viesti Kirjoittaja luotoja »

Että sellainen keikka... Biisi-listaltaan ihan hyvä, mutta paikan akustiikka tosissaan kusi ja pahasti. Kaverit mainitsi jo täällä, että viina virtasi ja osa porukoista oli sen tason kunnossa, että Päivi Räsänen olisi saanut slaagin nähdessään ton keikan ja julistanut Tanskaan kieltolain samantien.

Jotain pientä arvailua mulla oli paikallisten juomatapojen suhteen joten olin varannut ihan vain varmuuden vuoksi itselleni varavaatteet ja kengät mukaan(onneksi muuten köpiksen lentoasemalla on suihkut) Onneksi riitti vain kenkien ja housujen vaihto.

Jos Bruce jatkaa tällä samalla linjalla niin aika nopeasti monet ns tosifanit jotka seuraavat häntä kiertueella alkavat pohtimaan onko tässä mitään järkeä, tosin itse olen siinä asemassa, että toisteiseksi mun kiertue oli tässä.
Born to run.
kekko
Mr. Podcast
Viestit: 2084
Liittynyt: 11.01.2013 12:14
Paikkakunta: Turku

Re: 14.05.2013 Parken, Copenhagen, Denmark

Viesti Kirjoittaja kekko »

Brucen sivujen raportti keikasta on yllättäen hieman erilainen kuin täällä olevat.

http://brucespringsteen.net/news/2013/n ... copenhagen" onclick="window.open(this.href);return false;
It ain't no sin to be glad you're alive
Avatar
KaSTown
Drive All Night
Viestit: 1980
Liittynyt: 11.01.2013 12:57
Paikkakunta: Stadi

Re: 14.05.2013 Parken, Copenhagen, Denmark

Viesti Kirjoittaja KaSTown »

Okei, asia kerrallaan. Tämä on lähinnä vastaus Aleksin aiempaan kirjoitukseen. Ei tosiaan kannata vähätellä juomisen ja sen rinnakkaistoimintojen merkitystä eilen. Jos rock-konsertissa EI KUULE biisien sanoja jossain on tosiaan vika. Olen aina katsomossa ja tottunut siihen, joku puhuu. Yleensä pahimmat hiljenevät ympäristön painostuksesta, mutta tuolla lähes kaikki hölisivät. Ja koko ajan joku meni hakemaan lisää. Joka helv.tin puolella mun katsomolohkossani puhuttiin.

Säälittävintä hommassa oli se, että porukka oli selvästi lukenut Solnan konserteista ja selvästi laskelmoinut, että jos Kööpenhaminassakin tulee joku vanha levy, se on hyvä aika juoda. Tämän näki siitä, että heti Bruce sanoi, että nyt tulee Born To Run, porukka alkoi liikkua. Thunder Roadin alussa oli mieletön trafiikki ulos katsomosta. Ja kun Pay Me... alkoi, trafiikki loppui kuin seinään. Arvioin siinä mielessäni liikenteen olleen n. 5-6-kertainen Born To Runin aikana. Ennen Born To Runia keikka meni mukavasti, ei paljon liikennettä, Loose Endsin sai kuunneella rauhassa ja olin tosi tyytyväinen ja innoissani. Sitten vaan repesi... Mahtaakohan samaa ilmiötä esiintyä muissa maissa? Ei ole hyvä klassikkolevyille, jos niitä käytetään juomataukona. Ei mitään kunnioitusta.

Mutta kuten edellä toinenkin paikalla ollut totesi, juominen oli tosi reipasta. Tummassa puhussa olevat nuorehkot bisnesmiehet hakivat 5-10 lasin satseja niin olutta kuin kirkasta. Kulttuuria kuvaa tosiaankin hyvin se, että käytännössä kaikki kiskat myivät olutta ja viinaa, mutta osa ei mitään muuta.

Juu, itse pidin viime vuoden Göteborg 2:n settilistaa paljon Helsinkiä kiinnostavampana. Siellä oli Lost In The Flood, Frankie, It's Hard To Be A Saint In The City, Jungleland jne. Se mistä kai eniten valitin oli porukan hillitön kohkaaminen keikasta foorumilla sekä kritiikittömyys. Onneksi Turun keikoista ei enää niin paljon kirjoiteta, sekin alkoi jo mennä multa yli. Kaksi upeaa keikkaa, juuri sopivankokoinen areena, paljon mukavia ihmisiä ja uusia naamoja. Hienoja juttutuokioita. Kyllä nämä asiat pysyvät mielessä, mutta se on nyt mennyttä. Kiertuejuna jyskyttää eteenpäin, kaksi keikkaa on jo ollutkin Turun keikkojen jälkeen. Ja lisää tulee...

Turun keikat ovat toistaiseksi olleet Solna #2:n ohella parhaat tänä vuonna Euroopassa. Mutta koko ajan toivon näkeväni paremman keikan. Edessä on yli 20 keikkaa, joitain näen, joitain en, mutta niissä riittää seurattavaa tulevaisuudessa. Joko paikan päällä tai settilistavalvojaisissa. Ei tässä ole enää aikaa suuremmin Turun keikkoja muistella. Katsotaan sitten tauoilla ja kiertueen jälkeen. Toivottavasti edes saadaan kunnon audiotallenteet, viimevuotisten taso on melko heikko.

KaSTown
archie60
Jack Of All Trades
Viestit: 150
Liittynyt: 12.01.2013 21:12

Re: 14.05.2013 Parken, Copenhagen, Denmark

Viesti Kirjoittaja archie60 »

Keikoilla ei ole pakko käydä jos se on vastenmielistä.
Avatar
ailime
Born To Run
Viestit: 30
Liittynyt: 19.01.2013 1:06
Paikkakunta: Österbotten

Re: 14.05.2013 Parken, Copenhagen, Denmark

Viesti Kirjoittaja ailime »

Tällä videolla noin kohdassa 0:50 näkyy hyvin joku THL-paitalainen :)
http://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt ... 975221.ece" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
The dogs on Main Street howl
'Cause they understand


Helsingfors 30.7.2012 Åbo 7.5.2013 Berlin 19.6.2016 Köpenhamn 11.7.2023
Avatar
Päivänsäde
Jill Of All Trades
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.01.2013 11:12

Re: 14.05.2013 Parken, Copenhagen, Denmark

Viesti Kirjoittaja Päivänsäde »

Kovasti näytti meidän Wendyltä tuo fuksiapaitanen...
"Well I'm a little down under,but I'm feeling O.K.
Got a little lost on the way.
I'm just around the corner to the light of day"
Aleksi
Growin' Up
Viestit: 72
Liittynyt: 12.01.2013 18:44

Re: 14.05.2013 Parken, Copenhagen, Denmark

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Kastown: Kiitti vastauksesta. :ugeek: On aina mukava lukea vähän objektiivisempaa näkökulmaa!
archie60
Jack Of All Trades
Viestit: 150
Liittynyt: 12.01.2013 21:12

Re: 14.05.2013 Parken, Copenhagen, Denmark

Viesti Kirjoittaja archie60 »

Haluan uskoa vakaasti, että Brucen pyhänä tarkoituksena on uran tässä vaiheessa tehdä jokaisesta konserttikokemuksesta ainutkertainen sillä kyseisellä hetkellä kun konsertti toteutuu. Euroopalla on suuri merkitys Brucen uralla, voisin jopa ajatella että se voi olla jollain tapaa suurempi kuin kuin emämaa USA:n merkitys. Luulen että USA on monella tapaa konservatiivisempi maa jollain tapaa. Korjatkaa jos olen väärässä. Turun keikoista teki ainutlaatuisen taas se, että keikat olivat erilaisia, keikkasetit olivat olivat melkein 20 erilaiset peräkkäisinä iltoina. Tämä kertoo tietysti artistin laajasta tuotannosta jotain. Erikoislaatuisen illasta tekivät taas kylttitoiveet, näiden toteuttaminen olivat jotenkin samassa linjassa kuin viime vuoden Hesan keikat.

Suomi on valitettavasti nuori Bruce maa, verrattuna vaikka Ruotsiin. Kokonaisten levykokonaisuuksien soittaminen näillä keikoilla teki niistä ainutkertaisen. On tietysti niitä, jotka niistä ei tykänneet. Mutta kaikkia ei voi tyydyttää. Jos tämä ei ahkeraa konserttikävijää tyydytä, pitäköön mölyt mahassaan. Jokaisen konsertti on kuitenkin jollain tavalla maan konserttihistoriaa tuntien koottu, ja jollain tapaa kompromissi. Perussetissä toistuvat määrätyt biisit joka ilta. Kysymys kuuluu, onko meillä oikeus olla pettynyt artistin konserttiin, jos hän kuitenkin monella tasolla tekee kaikkensa? Ei minusta.
Vastaa Viestiin