High hopes 14.1.2014

Kaikki Brucen julkaisut, sekä levytykset että DVD:t
Hank
Jack Of All Trades
Viestit: 101
Liittynyt: 20.01.2013 19:09
Paikkakunta: Tampere East

Re: High hopes 14.1.2014

Viesti Kirjoittaja Hank »

Teemu kirjoitti:
tom joad kirjoitti:Muutenkin liikaa mielestäni kiinnitetään tän levyn kohdalla huomiota siihen, koska kappaleet on alunperin sävelletty. Brucellahan on ollut aina tapana säilytellä kappaleita pöytälaatikossa odottamassa oikeaa julkaisuhetkeä.
Eikä Bruce ole suinkaan ainoa merkittävä artisti, joka noin tekee. Välittömästi tulee mieleen ainakin Neil Young ja Prince, jotka tekevät ihan julkaisukuntoon asti paljon enemmän biisejä, kuin julkaisevat (tai ainakin ennen tekivät) ja uudet levyt voivat sisältää välillä aika vanhojakin vetoja.
Minua hämmästytti tieto että Kauko Röyhkä oli tehnyt 140 biisiä viimeisimmän Röyhkä-Mattila -levyn materiaaliksi. Siitä sitten Riku oli raakannut ja hyvä tuli.
“Before I speak, I have something important to say.”
Avatar
JKolari
Growin' Up
Viestit: 87
Liittynyt: 11.01.2013 12:37
Paikkakunta: Tampere

Re: High hopes 14.1.2014

Viesti Kirjoittaja JKolari »

HRC-taltioinneista: Itselläni on tuntuma että Brucen puolella tykätään joskus mennä teknisesti vaivattomamman tien kautta eli jos festareilla on jo oletuksena riittävästi kameroita ja kelpo ohjaus omasta tai talon puolesta niin ei tarvitse livejulkaisua varten pistää omaa tuotantoa pystyyn. Vähän sama meininki tuon vaivattomuuden kanssa oli LINYC-videolla: kertaalleen kun oltiin silvottu keikka HBO:n TV-spesiaalia varten niin ei ryhdytty uudelleen säätämään DVD:tä varten. Säästyyhän tuossa rahaakin ja varmaan Brucen rajallista aikaa muihin projekteihin.

"Heaven's Wall" on muuten jotenkin lähestymistavaltaan samanlainen kuin Byrdsien "Jesus is just alright". Samantyypinen poljento, tematiikka samalta suunnalta + tunne siitä että on kuunnellaan vain kertsiä jostain pidemmästä laulusta. Jos olisi miksailuguru niin ei olisi varmaan isokaan ongelma yhdistää noita kahta.
Avatar
shannoon
Mr. Mercury
Viestit: 2697
Liittynyt: 11.01.2013 12:52
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: High hopes 14.1.2014

Viesti Kirjoittaja shannoon »

Pidän tämän uuden 41 Shots version skittasoolosta
"Who will save you from the truth of the matter
that your love, though like gold, is gone?
Avatar
Dune
Downbound Train
Viestit: 1457
Liittynyt: 11.01.2013 11:35
Paikkakunta: sjk
Viesti:

Re: High hopes 14.1.2014

Viesti Kirjoittaja Dune »

Down In The Holesta tulee hieman Rising levyn Paradise mieleen...
MrDune
Avatar
mrk
Prove It All Night
Viestit: 3187
Liittynyt: 11.01.2013 11:31
Paikkakunta: Tampere

Re: High hopes 14.1.2014

Viesti Kirjoittaja mrk »

mrk kirjoitti:High Hopes julkaistaan tällä viikolla myös korkearesoluutioisena audiona täällä : http://www.hdtracks.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Vielä ei näy, eikä tietoja minkä tasoisena, toivottavasti ainakin 24bit/96khz.
Ei nyt ihan :

Available in Audiophile 44.1kHz/24bit
http://www.hdtracks.com/bruce-springsteen-high-hopes" onclick="window.open(this.href);return false;

Kai tuosta jotain eroa tavalliseen versioon voi löytää, mutta näiden speksien perusteella jää hankkimatta.
Sandy
Factory
Viestit: 731
Liittynyt: 11.01.2013 11:35
Paikkakunta: Loimaa

Re: High hopes 14.1.2014

Viesti Kirjoittaja Sandy »

Mä en muista millon olisin viimeksi näin nopeasti ja varauksettomasti ihastunut Bruce- uutukaiseen (niin no, uutukais-vanhukaiseen kai tässä tapauksessa). Sain cd:n käsiini jo perjantai-iltana, kiitos Loimaan Citymarketin. Samana iltana kuuntelin levyn kertaalleen sanavihkon kanssa. Ensikuuntelulla muiden yläpuolelle nousi TGOTJ, American Skin, Down In The Hole ja The Wall. Harry's Place ja Frankie Fell In Love sensijaan sai mut hetkellisesti epäilemään Brucen mielenterveyttä, siis mitä se on mennyt tekemään.. Lähinnä sanoitukset noissa kummeksutti. Vaan muutama kuuntelukerta teki tuollekin kaksikolle ihmeitä ja tykkään, varsinkin Frankiestä.

Heaven's Wall:in toivon vielä joskus keikalla kuulevani. Kuten THL:n 1-vuotis synttäri-iltana tuolla chatin puolella mainitsin: en pysty vastustamaan mitään, missä Bruce laulaa "Raise your hands..". Tässä biisissä Morellon vinguttelu tuntui ekaksi melko häiritsevältä, vaan yritän nyt ajatella, että se tuo tähän pikkusen kaivattua särmää ja säröä. Kaikenkaikkiaan yhtään huonoa/skipattavaa biisiä levyllä ei ole.

Morellon läsnäolosta vielä: mielestäni TGOTJ on ainoo missä hänen läsnäolonsa tuo lisäarvoa biisille. Muut biisit menis ilmankin.. Mutta haluisin silti hänetkin keikalla nähdä
the dope's that there's still hope
ProveItAllNight
Downbound Train
Viestit: 1012
Liittynyt: 11.01.2013 16:30

Re: High hopes 14.1.2014

Viesti Kirjoittaja ProveItAllNight »

Tuo Morellon soittama kitarasoolo American Skiniin on kyllä loistava. Sopii loistavasti kappaleen tunnelmaan. Nosti omaa arvostustani Morelloa kohtaan suuresti. Näin knoppitietona, vaikka se ei siltä kuulostakaan, niin Nilsillä on käytössään lavalla enemmän kitaraefektejä kuin Morellolla. Itse asiassa moninkertaisesti.

Frankie Fell In Loven sanoitushan on mahtava! Toisessa säkeistössä Einstein ja Shakespeare istuvat oluella, Einstein miettii numeroita, Shakespeare vastaa runollisuudella ja Einstein jää toiseksi. Nerokas idea. :D
"So walk tall or baby don't walk at all"

7th and 8th of May 2013: When Finland changed from This Hard Land to Land of Hope and Dreams
Avatar
THE Badlands Man
Police Of Rock 'n' Roll
Viestit: 4953
Liittynyt: 20.07.2013 14:48

Re: High hopes 14.1.2014

Viesti Kirjoittaja THE Badlands Man »

Arvio "High Hopes" CDstä :

Aloitetaan Juhani "Don Tami" Tammisen rinsiipillä : 95% keskittyminen On 50% suoritus.

Näen sieluni silmin Halvan Lakritsitehtaan lakritsimattokoneen ,joka tyrkkää Tasalaatuista mattoo ulos kidastaan ,mutta nyt koneenhoitajana on itse Bruce Springsteen ja kone suoltaa kidastaan Äänimattoo. Tätä mattoo pystyy Bruce pätkiin sitten haluamansa pituisiksi pätkiksi (piiseiksi) 2.40 - 5.50 es.mes.

Ja vertailut muihin 2000-luvun levyihin tukee vain tätä käsitystäni ,sillä nehän edustavat suurimmalta osalta juuri tätä Äänimatto-osastoa. Ja "toiveet" ,että tämän levyn piisit muuttuisivat "kullaksi" live tilanteessa ovat mielestäni itsensä pettämistä ja toisekseen en usko ,että tämän levyn piisejä tullaan kovinkaan paljon tulevilla keikoilla soittamaan (Poislukien nämä jo edellisilläkin keikoilla soitetut piisit)

Itselleni on lähes aina käynyt Uusien levyjen kanssa niin ,että 2-4 eka kuuntelukertaa on kertonut minulle onko ko. levy OK ,Hyvä .............vai jotain vielä isompaa ja olen muutamien levyjen kanssa toiminut niin ,että olen itsekin alkanut epäilemään ,että menikö se eka arvio tosiaan "oikein" ja kaivanut levyn uudestaan kuunteluun ,huomatakseni ,että Ei se siellä hyllyssä maatessaan ole paremmaksi muuttunut. Eka "tuomiossa" OK-merkin saanut levy ei vaan jaksa minua innostaa kuuntelemaan niinkauan ,että se "turruttaisi" ja alkaisi kuulostamaan jotenkin paremmalta. (Tämän takia Radiokanavilla harrastetaan "Voimasoittoo")

Ja sitten piiseihin :

High................Aiempi versio parempi ,en ymmärrä miksi on vimmalla ympätty kaikenmaailmailman kilinää jä kolinaa mukaan.

Harry.............Vanhan kertausta ,äänimattoo.

41 shots...............+-0 ei mielestäni mitää uutta ja parempaa ,kuin aikaisempi versio.

Just..............Hyvä piisi ,tuo mieleen Ulf Lundelin "Winterlandin"

Down..............Levyn Paras piisi ,vaikka on "I`m on Fire" pohjainen iisisti kulkeva ralli.

Heaven..........Africa Bampaata ,Kuultu ,Mattoo.

Frankie..............mattoo..............

Kaikki loput piisit lukuun ottamatta "Tom Joadia" ovat mielestäni jo moneen kertaan 2000-luvun levyillä loppuun kaluttuja ,voita Bruce pystyy tekeen "vasemmalla kädellä" tunnissa 10 piisiä.

Tom Joad................Morellon kitaran ulvotus on Tappoo! En ymmärrä kitaran soitosta mitään ,eli en tiedä onko ko. ulvotus helppoo vai vaikeeta ,mutta sillä ei ole mulle mitään merkitystä ,tää vaan saa niskakarvat pystyy ja ilmakitaran käteen. Mutta tästä huolimatta se eka versio muistaakseni jossain TV ohjelmassa ,jossa kuultiin tämä ulvotus/vingutus ekakertaa oli vielä "veret seisauttavampi" kokemus.

Tässä minun vaatimaton arvioni "High Hopes" CDstä.
-Eka keikka 8/5 1981 Stockholm ......Vika keikka 25/5 2016 Manchester ja viä EddyHate stadium
-Hantta - Tampereelta Nääs.
Avatar
Liisa S
Daydream Believer
Viestit: 4206
Liittynyt: 09.01.2013 16:57
Paikkakunta: Espoo

Re: High hopes 14.1.2014

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

DVD katsottu läpi. Olisin toki mielummin ottanut koko keikan (ja mielellään jonkun muun keikan) tai jonkun Tour Highlights -koosteen, mutta ei tämä mikään pettymys ole! Kun niitä levyjä kerran veivattiin läpi alusta loppuun, on itse asiassa kiva että ainakin BitUSA on nyt taltioitu yksiin kansiin live-läpisoittona. Vielä ihan hyvä esitys. Kaikki biisit sujuvat, Bruce on selvästi hyvässä vedossa ja ainakin Stevellä ja Maxilla on kivaa, Garrykin virnuilee siellä taustoja laulaessaan. Tämä on itse asiassa ihan hyvä dokumentti siitä, minkälainen bändi on nykymuodossaan. Tai siis viime kesänä, eihän me edes tiedetä onko se sama kokoonpano joka kiipeä lavalle nyt parin viikon päästä ja mahdollisesti myöhemmin tänä vuonna.

Yleisöä näkyy aika sopivasti, ja mikitys on kohtalaisen onnistunut kun etenkin My Hometownissa se yleisön hyvin olennainen lauluosuus saadaan kunnolla mukaan. Yleisöä näytettäessä on ihan ok, että toivekylttejä ei ole kovin paljoa esillä, ja useimmathan pitivät niitä aika kiltisti alhaalla aina levyjen soiton ajan.

Kameroita tuolla oli aika monta, ja normaalikameroiden lisäksi pieni crane cam, jota varmaan pidetään aika olennaisena että voidaan saada aikaan julkaistavaa videota. Mutta ei se nyt tuohon paljoa lisäarvoa mun mielestäni antanut, ei mitään itse bändin esitykseen ja vain jonkun verran yleisömassojen näyttämiseen. Crane camia ei useimmilla viime kesän keikoilla ollut (itse en tainnut nähdä sitä kertaakaan, kai), mutta ihan hyvin ne muutkin läpisoitetut levyt voisi julkaista tällä samalla tavalla. Eihän tässäkään se kuvanlaatu mitään moitteetonta ollut, kaukana siitä! Etenkin loppupuolella oli pitkät pätkät ihan epäterävää kuvaa eikä lipsynkka ollut mitään ihan huippulaatua, parempi kuitenkin kuin monella muulla viime vuosien Bruce-videolla. Tähän samaan laatuun varmasti pääsisi melkein minkä hyvänsä keikan kuvamateriaalin kanssa.

BtR:n ottaisin tietysti Kilkenny kakkoselta, jossa se oli hyvä ja yleisö oli täysillä mukana - mutta jossa sielläkään ei ollut bändin omaa lavaa. Tai no oli Solnakin hyvä. Darknessia ei soitettu kovin monta kertaa, ja mä voisin hyvin suostua siihen että se olis vuodelta 2012 joltain jenkkikeikalta.

Adele-mamma muuten tanssii sujuvammin kuin kultapoikansa...
THE Badlands Man kirjoitti: Tom Joad................Morellon kitaran ulvotus on Tappoo! En ymmärrä kitaran soitosta mitään ,eli en tiedä onko ko. ulvotus helppoo vai vaikeeta ,mutta sillä ei ole mulle mitään merkitystä ,tää vaan saa niskakarvat pystyy ja ilmakitaran käteen. Mutta tästä huolimatta se eka versio muistaakseni jossain TV ohjelmassa ,jossa kuultiin tämä ulvotus/vingutus ekakertaa oli vielä "veret seisauttavampi" kokemus.
Kun sä kerrankin kirjoitat jostakin positiivisesti, sä muuten kirjoitat TOSI hyvin. Kiitos tästä, mainio analyysi ko. biisistä!

Miten muuten vertaisit tätä Magic Tour Highlights EP-versioon? Kuten synttärichatissä totesin, mä tykkään sen liveversion kitaroinneista enemmän ja mun mielestä se voittaa sekä soolojen, lauluosuuksien että kokonaisuuden kannalta tämän uuden version selvästi. Lisäksi se oli silloin niin uutta ja erilaista, että se tosiaan säväytti.
Avatar
teromk
Travelin' Man
Viestit: 2704
Liittynyt: 10.01.2013 8:17
Paikkakunta: Tampere Rock City

Re: High hopes 14.1.2014

Viesti Kirjoittaja teromk »

Pitää saada kyllä DVD asap katseluun. Keikalla oltiin niin kaukana kaikesta, että kiva nähdä tämä 'läheltä'.
Liisa S kirjoitti:Darknessia ei soitettu kovin monta kertaa, ja mä voisin hyvin suostua siihen että se olis vuodelta 2012 joltain jenkkikeikalta.
Ei tullut vaan albumikeikkoja jenkeissä 2012. 2009 tuli.
Vastaa Viestiin