Lilyhammer

Vapaata keskustelua Brucea, hänen musiikkiaan tai muita bändiläisiä sivuten
Avatar
JaSu
Drive All Night
Viestit: 1585
Liittynyt: 19.03.2013 11:29
Paikkakunta: Lieto

Lilyhammer

Viesti Kirjoittaja JaSu »

Multa jäi aikoinaan Sopranos katsomatta kokonaan ja enkä tiennyt, että Lilyhammerkin on jo esitetty Suomessa vuonna 2012. No, nyt sitten kaksi jaksoa seurattuani täytyy todeta, että sarjahan on todella hyvä. Pidän mustasta huumorista ja jotenkin tästä tulee mieleen elokuva "Fargo", joka esitteli vähän samantyyppistä maisemaa ja elämänmenoa. Mafiatyylinen asioiden hoito yhdistettynä pohjoismaiseen toimintakulttuurin on herkullinen kombinaatio. Suosittelen lämpimästi! (Kaikki foorumilaiset ovat tietenkin jo nähneet sarjan? Joten taitaa olla turha toivotus).
I was Bruced and battered, I couldn´t tell what I felt. I was unrecognizable to myself on the seats of HK-Areena 8.5.2013
Avatar
Liisa S
Daydream Believer
Viestit: 4206
Liittynyt: 09.01.2013 16:57
Paikkakunta: Espoo

Re: Lilyhammer

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

Katsoin sen eka seasonin silloin 2012 ja tykkäsin kovasti. Sain miehenikin, joka ei koskaan suostunut katsomaan Sopranosia, Lilyhammer-faniksi. Kakkosseason alkaa Suomen kanavilta muistaakseni huhtikuussa, ja huhut taitavat kertoa että kolmatta seasonia suunnitellaan. Hyvä norjalaiset!
Avatar
Päivänsäde
Jill Of All Trades
Viestit: 1396
Liittynyt: 11.01.2013 11:12

Re: Lilyhammer

Viesti Kirjoittaja Päivänsäde »

Sopranosta muutaman jakson verran on vahdattu, mutta valitettavasti ei vielä yhtään Lilyhammeria. Mutta tuo viittaus siihen, että sisältö on samansorttista kuin Fargon meininki nostaa selvästi Lilyhammerin " must see" kategoriaan. Fargo on yksi ehdottomia elokuvasuosikkejani...
"Well I'm a little down under,but I'm feeling O.K.
Got a little lost on the way.
I'm just around the corner to the light of day"
Avatar
41 shots
Chaos Without Prophecy
Viestit: 1697
Liittynyt: 10.01.2013 8:43
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Lilyhammer

Viesti Kirjoittaja 41 shots »

Mä en ole ehtinyt kun 1 kauden ensimmäisen jakson katsoa :oops: Boxi löytyy, mutta mä olen kaikkien sarjojen kanssa jälkijunassa. Mutta ekan jakson perusteella lupaavalta vaikuttaa.
Avatar
tsmalmbe
Lucky Man
Viestit: 258
Liittynyt: 11.01.2013 11:39
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Lilyhammer

Viesti Kirjoittaja tsmalmbe »

komp. on mennyt ohi 2012 ja nyt seuraan. vähän on väkivaltainen ollakseen huumoria, mutta totuttelen. hauska että on tavallisia norjalaisia, korostetusti.
Sandy
Factory
Viestit: 731
Liittynyt: 11.01.2013 11:35
Paikkakunta: Loimaa

Re: Lilyhammer

Viesti Kirjoittaja Sandy »

Aloin nyt seuraamaan Lilyhammeria, mennyt ihan ohi ekalla esityskerralla. Sopranosia aikanaan jonkun pätkän katsonut sieltä täältä ja sen vähän perusteella tykkäsin. Mulla tais olla liian suuret odotukset tän Lilyhammerin suhteen, en oikein osaa selittää mikä on ettei ihan iske. Ehkä on vähän liian ennalta-arvattava tai jotain. Jos ei ois Stevietä niin tuskin jatkaisin seuraamista mutta hänen takia tietty katson, on se niin ihq.. Ja kaksi jaksoa vasta takana, jos se siitä kohenis. Fargosta kanssa oon tykännyt, en pahemmin muista senkään juonta, tuo naispuolinen poliisipäällikkö nyt ainakin yksi yhtäläisyys
the dope's that there's still hope
Bowmore
Mr Tongue Twister
Viestit: 2990
Liittynyt: 11.01.2013 14:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lilyhammer

Viesti Kirjoittaja Bowmore »

Juu, käsikirjoituksen tasolla Lillyhammer ei ole kovin kummoinen. Ennalta-arvattavaa ja paljon toistoa, mutta ajatusleikki on kiva, Sopranos-kaiut kutkuttaa ja Little Stevenin takia sitä jaksoi katsoa koko edellisen kauden. Eiköhän me tämä uusikin katsota.
Wanna change my clothes, my hair, my face
Avatar
rane
Mr. BruusTone
Viestit: 2568
Liittynyt: 10.01.2013 0:19
Viesti:

Re: Lilyhammer

Viesti Kirjoittaja rane »

mä en jaksanut oikein tätä katsoa, on liian stereotypista ja tosiaan ennalta-arvattavaa.
31.07.2012 - when Helsinki turned to Heavenski
Dan Tucker
Drive All Night
Viestit: 1779
Liittynyt: 11.01.2013 12:54

Re: Lilyhammer

Viesti Kirjoittaja Dan Tucker »

Mulle riitti siinä vaiheessa kun gangsteri heitti sen jonkun muslimin seinälle ja käski pitää näpit irti naisopettajasta. Todella ennalta arvattavaa samaten kun ravintolan avaaminen jne. Sarjaa myydään varmasti enemmän Little Stevenillä kuin käsikirjoituksella. Idea on ihan hauska mutta aivan kuin ei olisi viety ajatusta loppuun asti vaan päädytty aika helppoon ratkaisuun. Täytyy kuitenkin tarkistaa kun toinen kausi alkaa.
"Loose Ends In The Land Of Hope And Dreams 31.7. 2012"
Avatar
41 shots
Chaos Without Prophecy
Viestit: 1697
Liittynyt: 10.01.2013 8:43
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Lilyhammer

Viesti Kirjoittaja 41 shots »

Dan Tucker kirjoitti:Mulle riitti siinä vaiheessa kun gangsteri heitti sen jonkun muslimin seinälle ja käski pitää näpit irti naisopettajasta. Todella ennalta arvattavaa samaten kun ravintolan avaaminen jne. Sarjaa myydään varmasti enemmän Little Stevenillä kuin käsikirjoituksella. Idea on ihan hauska mutta aivan kuin ei olisi viety ajatusta loppuun asti vaan päädytty aika helppoon ratkaisuun. Täytyy kuitenkin tarkistaa kun toinen kausi alkaa.
Hei laittakaa Alkuun heti, jos laitatte jotain juonesta Jooko.. Juu mä tiedän, olen säälittävän hidas, mä yritän katsoa ton ekan kaudenkin mahd.nopeesti pois alta :D
Vastaa Viestiin