Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Keskustelua 2013-kiertueen Suomen keikoista
Laura
Queen of the Supermarket
Viestit: 986
Liittynyt: 11.01.2013 11:27

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Laura »

Salla kirjoitti:
The Rikza kirjoitti:
KaSTown kirjoitti:En oikein tiedä mitä Suomesta esittelisi. Yksi mahdollisuus on tietysti kollektiivinen kuvakirja.

Tällä tarkoitan sitä, että jokainen jäsen lähettää yhden OMAN (tai sanotaan perheensä) ottaman kuvan, joka mielestään kuvastaa Suomea parhaiten. Sitten hankkeen vetäjä kokoaa kuvat kirjaksi ja jokaisen kuvan alle voitaisiin merkitä esim.
"Paikka [ehkä vuosi] (kuvan ottajan/lähettäjän nimi)". Sitten vikana kuvana voisi olla se lavakuva, jossa Steven näyttää lavalla 4+ hrs (tosin ottiko sitä kuvaa kukaan foorumilainen?) tai HKArenan kuva. Tällöin jokainen jäsen osallistuisi lahjaan ja saisi nimensä siihen. Tämä oli vain yksi idea, jos kuvakirjaa halutaan tehdä. Jos riittävän hyviä kuvia ei tule tarpeeksi, sitten parhailta ottajilta voidaan poimia useampi kuva.

Periaatteessa sanoisin, että jotain, jota Bruce ei voi ostaa kaupasta.

Yksi vaihtoehto olisi myös rajata kuvat 2003-2013 ajalle eli Brucen ekan ja viimeisimmän Suomen keikan välille.
Kannatan!
Meni oikein kylmät väreet tätä lukiessa. Mahtava idea.
Kuulostaa erittäin hyvältä!
I turn back for a moment and catch a smile
that blows this whole fucking place apart...
Avatar
Päivänsäde
Jill Of All Trades
Viestit: 1396
Liittynyt: 11.01.2013 11:12

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Päivänsäde »

KaSTown kirjoitti:En oikein tiedä mitä Suomesta esittelisi. Yksi mahdollisuus on tietysti kollektiivinen kuvakirja.

Tällä tarkoitan sitä, että jokainen jäsen lähettää yhden OMAN (tai sanotaan perheensä) ottaman kuvan, joka mielestään kuvastaa Suomea parhaiten. Sitten hankkeen vetäjä kokoaa kuvat kirjaksi ja jokaisen kuvan alle voitaisiin merkitä esim.
"Paikka [ehkä vuosi] (kuvan ottajan/lähettäjän nimi)". Sitten vikana kuvana voisi olla se lavakuva, jossa Steven näyttää lavalla 4+ hrs (tosin ottiko sitä kuvaa kukaan foorumilainen?) tai HKArenan kuva. Tällöin jokainen jäsen osallistuisi lahjaan ja saisi nimensä siihen. Tämä oli vain yksi idea, jos kuvakirjaa halutaan tehdä. Jos riittävän hyviä kuvia ei tule tarpeeksi, sitten parhailta ottajilta voidaan poimia useampi kuva.
Periaatteessa sanoisin, että jotain, jota Bruce ei voi ostaa kaupasta.
Yksi vaihtoehto olisi myös rajata kuvat 2003-2013 ajalle eli Brucen ekan ja viimeisimmän Suomen keikan välille.
Juuri tämän tyyppistä ideaa yritin tuolla aikaisemmin ketjussa yleisemmällä tasolla kuvata, hyvä, että alkaa poikia ehdotuksia käytännön toteutuksesta. Porukalla pitäisi varmaan päästä sopimukseen kuinka tarkasti aihetta rajataan. Halutaanko tiukasti:" Vain heinoja maisemakuvia", vai sallitaanko vapaat kädet, jokaisen omalle näkemykselle aiheesta This Hard Land. Itse kannatan laajempaa tulkintaa. Tulee taatusti uniikki opus. Juu ja juuri niin, että kaikki kuvat ovat semmoisia joihin itsellä on tekijänoikeus. Ei mitään netistä ryövättyjä.
Jokin projektiryhmä sitten pistää tuotokset läjään ja mahdollisesti vähän sortteeraa aihepiireittäin. Netistä varmaan löytyy noita " tee se itse kirja" ohjelmia ja ehkä joku osaa niitä käyttääkin, minä en. Sitten jokin ylevä esipuhe ja kuviin tietysti tekstit ja kuvan ottajat esille.
"Well I'm a little down under,but I'm feeling O.K.
Got a little lost on the way.
I'm just around the corner to the light of day"
pesku
Factory
Viestit: 520
Liittynyt: 11.01.2013 11:11
Paikkakunta: turku

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja pesku »

Erittäin hyvä idea tuo kuvakirja. Minä kannatan laajempaa tulkintaa.

Tuossahan kevät menee foorumilla rattoisasti kun äänestetään, mitkä kuvat kirjaan otetaan.

Edit: sanamuotoa tarkennettu
Viimeksi muokannut pesku, 22.01.2013 19:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei viksusti, mutta rehellisesti.
Avatar
KaSTown
Drive All Night
Viestit: 1980
Liittynyt: 11.01.2013 12:57
Paikkakunta: Stadi

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja KaSTown »

Voihan se olla myös kotikaupungista tai kenties vaikka juhannuskokon poltosta eli jostain suomalaisesti perinteestä, joku mikä kuvaa Suomea ja suomalaisuutta. Pohjanmaan lakeudet, itäpuolen kauniit järvet, pohjoisen ruska, revontulet, Kuopion tori, kuva vaikka kalakukkoa torilla syövistä suomalaisista, ihan mitä löytyy. Kuvatekstissä voi olla paikan lisäksi lyhyt maininta mistä on kyse. Tamperelaiset haluavat varmaan laittaa kuvan Tammerkosken sillasta, jolla sinisankaisiin laseihin sonnustautunut Mikko Alatalo nojaa kaiteeseen :D Myös jos jollain kuva tanssilavasta Suomen suvessa, se on suomalaisuutta. Miettikää, käyttäkää järkeä ja mielikuvitusta.
sannaspringsteen
Lucky Man
Viestit: 359
Liittynyt: 11.01.2013 12:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja sannaspringsteen »

Menikös Rikun Bruce Springsteen & E Street Band in Finland -valokuvakirja koskaan Brucelle asti?
I'll keep movin' through the dark with you in my heart, my blood brother.
Avatar
Liisa S
Daydream Believer
Viestit: 4206
Liittynyt: 09.01.2013 16:57
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

sannaspringsteen kirjoitti:Menikös Rikun Bruce Springsteen & E Street Band in Finland -valokuvakirja koskaan Brucelle asti?
Rikun molemmat Bruce-kirjat ovat tietääkseni päätyneet perille sinne asti.
merja
Jack Of All Trades
Viestit: 160
Liittynyt: 12.01.2013 20:37

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja merja »

Kirja on hyvä idea. Aika vaan hupenee sellaista vauhtia, että työryhmä keille kuvamme lähetämme pitänee saada heti maanantain jälkeen jollakintapaa kasaan. Vaikka kuvakirjat valmistuukin niitä tekevissä firmoissa nopeasti, niin meillä menee aikaa Peskun jo ennustamiin lukemattomiin äänestyskierroksiin – kenen juhannuskokko kuvaa thl:ää parhaiten jne :lol: . Ja samalla kannatan KasTownin aikajanaa 2003-2013, jotta homma pysyy joissakin raameissa.
Sandy
Factory
Viestit: 731
Liittynyt: 11.01.2013 11:35
Paikkakunta: Loimaa

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Sandy »

Hyvältä kuulostaa tuo valokuvakirja, kannatan
the dope's that there's still hope
Taapsa
Ritari Ässä
Viestit: 826
Liittynyt: 11.01.2013 11:06
Paikkakunta: New Vorssay

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Taapsa »

Kuvakirja erittäin hyvä idea! Sen verran hämmennän soppaa jos haluamme että Bruce todella kiinnostuu kirjasta, niin hänen täytyy olla siinä mukana, eli jokin fuusio Suomalaisuudesta ja mä&Bruce systeemistä. Kuten Brucen lapsetkin ovat vanhemmiten isilleen sanoneet että "isi,oot sä aikamoinen attention whore". Ajattelen siis niin että jos saisin itse vaikkapa kirjan jostain Kuopion ihmisistä ja tavoista, tai kirjan mitä itse olen Kuopiolaisille ja miten olen heidän elämässään mukana, itse ennemmin ottaisin tuon jälkimmäisen.

Ja luulen vahvasti että Bruce tykkää lukea mitä hän on meille, ja muille. Eikös tänne saanut ajatuksiaan kirjoitella, nää oli mun.
Riku
Photographer
Viestit: 841
Liittynyt: 10.01.2013 8:24

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Riku »

Liisa S kirjoitti:
sannaspringsteen kirjoitti:Menikös Rikun Bruce Springsteen & E Street Band in Finland -valokuvakirja koskaan Brucelle asti?
Rikun molemmat Bruce-kirjat ovat tietääkseni päätyneet perille sinne asti.
Tietääkseni ei kumpikaan.
Vastaa Viestiin