03.-04. ja 11.05.2013 Friends Arena, Solna, Sweden

Tänne kaikki keskustelu vuoden 2013 kiertuesta
JakeM
Born To Run
Viestit: 18
Liittynyt: 22.01.2013 17:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 03.-04. ja 11.05.2013 Friends Arena, Solna, Sweden

Viesti Kirjoittaja JakeM »

Tuolla olis sitten kuullu sen I'm Going Downin jota tuli toivottua keskiviikkona, noh eiköhän seki vielä tule vastaan.
Avatar
Teemu
Pilgrim Supreme
Viestit: 892
Liittynyt: 10.01.2013 8:14

Re: 03.-04. ja 11.05.2013 Friends Arena, Solna, Sweden

Viesti Kirjoittaja Teemu »

Laukku kirjoitti:
IL79 kirjoitti:Omalta kohdaltani Ruotsi tulee kyllä sisältymään seuraaviin kertoihin.
Ruotsi on kyllä ihan "pakko mennä" keikkapaikka.
Minä taas mietin, että voisi kyllä ihan hyvin tästä lähtien skipata Ruotsin keikat suosiolla, kun Suomessa tulee kumminkin parempaa settiä... Tuon tämäniltaisen setin voisi ottaa melkein v-ttuiluna, jos ei tietäisi, että Pomo rakastaa ruotsalaisia. Kohokohdat tulivat BitUSA setin aikana, muuten todella tylsää perushuttua ehkä Caddyä lukuunottamatta. Perushyvä veto toki niinkuin aina, mutta kyllä tämä kaikista nähdyistä Springsteen keikoista selkeästi heikoimpaan neljännekseen menee.

Jännä sinänsä, että molemmat Turun keikat olivat selkeitä "kakkosillan" vetoja, mutta Solnassa tuli taas kaksi selkeästi "ykkösillan" vetoa ja yksi juuri ja juuri kakkosillan tykitykseksi miellettävä. No, hyvä tietysti meidän kannalta...
Take 'Em As They Come
samisimi
Born To Run
Viestit: 5
Liittynyt: 05.05.2013 8:11

Re: 03.-04. ja 11.05.2013 Friends Arena, Solna, Sweden

Viesti Kirjoittaja samisimi »

Hotellilla yllättävän hyvin tuurilla menneen paluun jälkeen. Jalat ja selkä kipeät.

Keikka oli mulle upea; olen Born In The USA -aikakauden lapsi/nuori, joten kosketti meikäläistä nuo biisit, ja vielä Caddy, joka taisi olla 80-luvullakin vakiokamaa konserteissa, joten itse olen erittäin tyytyväinen. En lähde yrittämään objektiivisesti arvioida, oliko Turku parempi, koska tavallaan, ja tavallaan ei.. Nyt kyllä tuntuu, että tää oli mun paras Bruce, joita tosin vasta on 10. Sen verran yhdyn aikaisempiin, että ruotsalainen yleisö oli vaisuhko, ainakin pitissä. En tiedä sitten, oliko toi pitti liian iso, että kaikenlaiset sunnuntaikävelijät mahtui sinne. Tuntui oudolta itse pomppia ja huutaa, kun vieressä seurattiin kädet puuhkassa konserttia, eikä edes jalalla tahtia poljettu. Ja sellaisen huomasin, mitä täällä vissiin joku oli aiemminkin kirjoittanut, että aivan kuin nuo kaikkein etummaiset olisivat jo liian väsyneitä taputtamaan. Olkoot vaan jokainen tyylillään, ei siinä mitään, mutta kiinnostava uudehko ilmiö mun mielestä.

Bruce unohti Spiritin sanat viimeisessä säkeistössä.

Tää on nyt vähän tajunnanvirtaa; ei pysty oikein analysoiman tarkasti. Eikä varmaan tarvikaan; jokainen Bruce konsertti on aina ollut mulle aivan upeita kokemuksia.
Avatar
Laukku
Downbound Train
Viestit: 1007
Liittynyt: 10.01.2013 15:56
Paikkakunta: Tampereen seutu

Re: 03.-04. ja 11.05.2013 Friends Arena, Solna, Sweden

Viesti Kirjoittaja Laukku »

heikki o kirjoitti:Harvinaisen tylsä peruskeikka. Olisi ihan hyvin voinut jäädä kotiin tällä kertaa.
Ei kai se nyt noin tylsä ollut... :shock:
Now mister the day the lottery I win I ain't ever gonna ride in no used car again.
Avatar
Sausage Finger
Jack Of All Trades
Viestit: 244
Liittynyt: 11.01.2013 13:22
Paikkakunta: Kyrsälä

Re: 03.-04. ja 11.05.2013 Friends Arena, Solna, Sweden

Viesti Kirjoittaja Sausage Finger »

Tää viestittely vahvistaa saman minkä tuttuni Marc Barcelonasta kirjoitti "Naamakirjaan" - Worst Show Ever! Bruce Springsteen & E Street Band, Greatest hits in Stockholm...

Tosin taas pitää muistaa se tosi asia, että keikkaa voi kommentoida vaan, jos sen on henkilökohtaisesti kokenut. Näiden viestien kautta on vaan paljon helpompi sulattaa se, ettei ollut itse mukana :roll:
Proud Father of The Brothers with Orange Cote D'Ivoire Jacket
Avatar
heikki o
Moonlight motel
Viestit: 2034
Liittynyt: 09.01.2013 16:09
Paikkakunta: Maalla

Re: 03.-04. ja 11.05.2013 Friends Arena, Solna, Sweden

Viesti Kirjoittaja heikki o »

Laukku kirjoitti:
heikki o kirjoitti:Harvinaisen tylsä peruskeikka. Olisi ihan hyvin voinut jäädä kotiin tällä kertaa.
Ei kai se nyt noin tylsä ollut... :shock:
Oli se. Tietenkin Bruce-asteikolla.
Avatar
KaSTown
Drive All Night
Viestit: 1980
Liittynyt: 11.01.2013 12:57
Paikkakunta: Stadi

Re: 03.-04. ja 11.05.2013 Friends Arena, Solna, Sweden

Viesti Kirjoittaja KaSTown »

Olin molemmilla #2 ja #3 keikoilla samalla pitkällä sivulla ja ainakin siellä tämä keikka riemastutti ja seisotti yleisöä eniten. BitU on helppo ja viihdyttävä levy kuunnella putkeen ja yhdistettynä pläjäykseen nostalgiaa, keikka oli tosi kiva. Rosalita ja Caddy kivoja bilebiisejä.

Kyllähän Ruotsi on selkeä Bruce-maa ei siitä mihinkään pääse. Ollaan tyytyväisiä, että ovat naapurissa, sinne on helppo matkustaa.
JapeT
Growin' Up
Viestit: 93
Liittynyt: 14.01.2013 9:58

Re: 03.-04. ja 11.05.2013 Friends Arena, Solna, Sweden

Viesti Kirjoittaja JapeT »

On tullut tahkottua näitä Bruce-keikkoja "jokunen" määrä, mutta kyllä eilinen Solna taisi olla huonoin. Settilista ei ollut ihan odotusten mukainen viimeiseksi Tukholman keikaksi, mutta suurempi ongelma oli konsertin monotonisuus. Bruce yritti vetää mahdollisimman "rokin" konsertin, kaikki sävyt jäivät puuttumaan; konsertti oli samaa mättöä alusta loppuun. Konserttipaikka vaikutti myös, ihan kauhea "lato" tuo Friends Arena, ei tuolla saa tunnelmaa aikaiseksi edes Bruce.
JukkaH
Born To Run
Viestit: 6
Liittynyt: 19.01.2013 15:38

Re: 03.-04. ja 11.05.2013 Friends Arena, Solna, Sweden

Viesti Kirjoittaja JukkaH »

Wrecking Ball 2012-2013 kiertueella näkemistäni 6 keikasta selkeästi 6.paras. Tämä ei vaan lähtenyt sellaiseen lentoon mitä olisi voinut odottaa. Puuttui suvantokohdat (oma kohokohta My Hometown jota en ollut kuullut livenä pitkään aikaan). Keikan rytmitys oli haitarista eikä siis Royn tai Charlien...
Turun intiimien keikkakokemusten jälkeen (tämä oli ainoa Solna minulle) moinen hehtaarilato ja 80-luvun rokkitykitys toivat mieleen mitä BITUSA - kiertue pahimmillaan olisi voinut olla (oma eka keikka 1988) Kertakaikkiaan liian iso keikkapaikka. Iso osa kenttäyleisöstä keskittyi kaljan juomiseen ja paskanjauhamiseen. Toki olin itse juuri kentän puolivälin etupuolella n. 45m päässä lavasta joten ehkä se täytyy vanhan prkl pittiin vielä joskus alkaa jonottamaan...
Mielestäni edelliskesän Göteborgien + Helsingin ja nyt Turun + Solnan tuoreiden kokemusten perusteella Suomi on nyt pohjoismaiden Bruce-maa numero 1 ja yleisön käytös on selvästi parempaa siellä tavisten osastolla meillä kotimaassa. Hard-coret jotka jaksavat viettää aikaansa pittijonoissa eivät ehkä tätä huomaa mutta täällä tuulitakkiosastolla tajuaa eron.

Settilista oli tietysti suurin syy omaan lievää suurempaan pettymykseen Turun jälkeen. Ei se pelkkä BITUSA vielä mitään, oli se ihan ok kuulla livenä kokonaan vaikka ei ykköslevy minulle olekaan, mutta kun puuttui kokonaan Turun yllätyksellisyys ja suvantokohdat. Lisäksi kunnollinen kontakti yleisöön epäonnistui tällä kertaa Brucelta. Vasta Twist & Shoutin aikana alkoi herättelemään katsomoiden yleisöä huudoillaan. Onhan se totta että kun BITUSA jyrähtää niin se ISO YLEISÖ taputtaa käsiä yhteen ja hyppii ilmaan mutta kun se ei edes jyrähtänyt tällä kertaa. Turussa tukka (tässä tapauksessa takatukka) ja lahkeet lepattivat mutta nyt jäätiin äänentoistossa karvanoppacorolla-osastoon.

Eli itse jäin kaipaamaan sitä Turun Sanomien toimittajan peräänkuuluttamaa groovea, nyt se ihan oikeasti puuttui, sekä yllätyskorttia jota ei vedetty nyt pakasta. Silti ihan ok keikka mutta Bruce-asteikolla vain kolme tähteä koska Bruce ei koskaan soita alle kolmen tähden keikkoja, eihän...
Dan Tucker
Drive All Night
Viestit: 1779
Liittynyt: 11.01.2013 12:54

Re: 03.-04. ja 11.05.2013 Friends Arena, Solna, Sweden

Viesti Kirjoittaja Dan Tucker »

Teemu kirjoitti:
Minä taas mietin, että voisi kyllä ihan hyvin tästä lähtien skipata Ruotsin keikat suosiolla, kun Suomessa tulee kumminkin parempaa settiä... Tuon tämäniltaisen setin voisi ottaa melkein v-ttuiluna, jos ei tietäisi, että Pomo rakastaa ruotsalaisia. Kohokohdat tulivat BitUSA setin aikana, muuten todella tylsää perushuttua ehkä Caddyä lukuunottamatta. Perushyvä veto toki niinkuin aina, mutta kyllä tämä kaikista nähdyistä Springsteen keikoista selkeästi heikoimpaan neljännekseen menee.

Jännä sinänsä, että molemmat Turun keikat olivat selkeitä "kakkosillan" vetoja, mutta Solnassa tuli taas kaksi selkeästi "ykkösillan" vetoa ja yksi juuri ja juuri kakkosillan tykitykseksi miellettävä. No, hyvä tietysti meidän kannalta...
Samasta koitin junassa kirjotella kotiin palatessa. Arvelisin suomalaisten fanien tuntevan tuotannon paremmin kuin veli Per koska keikkoja ei ole juuri ollut viime vuosia lukuunottamatta. Live-bootsit kuunneltu sitäkin tarkemmin. Suomessa kiinnostus on mielestäni perusteellisempaa, tähän samaan viittasi viime vuonna jenkkitoimittaja joka ihmetteli miten nuoretkin osaavat kaikkien biisien sanat. Bruce on huomannut että tuntematonkin materiaali uppoaa ja ihmiset haluavat kuulla niitä. Toisaalta miltähän "Wages of Sin " olis kuulostanut Solnassa? Taitaa lopulta olla fanien onni ettei fanitus Suomessa ole mennyt täysin massaurheiluksi kuten Ruotsissa. Kohta taitaa hc-fanitkin löytää Suomeen, ilmeisesti merkkejä siitä oli jo Turussa.

Dan

EDIT: Tämä ei missään nimessä tarkoita ettenkö olisi halunnut kuulla BTR:a kokonaisuudessaan livenä.
Viimeksi muokannut Dan Tucker, 12.05.2013 11:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Loose Ends In The Land Of Hope And Dreams 31.7. 2012"
Vastaa Viestiin