Kuinka mennään ulkomaille keikalle

Keskustelua vuoden 2016 kiertueesta
Avatar
Janey
Downbound Train
Viestit: 1353
Liittynyt: 11.01.2013 11:27

Kuinka mennään ulkomaille keikalle

Viesti Kirjoittaja Janey »

Tätä Liisan entiseen THL:ään avaamaa ketjua ei vissiin täällä vielä ole, joten tässä se nyt tulee siltä varalta, että se osoittautuu edelleen tarpeelliseksi. :)

Tässä ketjun eka kysymys:
Täällä suunnalla mietityttää nyt SAS-lentoyhtiön tulevaisuus. Mahtaako lentojen hankkiminen SASsilta olla miten riskaabelia puuhaa? Varailetteko te muut huoletta kyseisen puljun lentoja vai käytättekö konkurssin pelossa mieluummin muita yhtiöitä? Täällä ollaan tässä suhteessa vähän kahden vaiheilla.
It's Bo... boycott time!
Avatar
Thunder75
Gypsy Biker
Viestit: 787
Liittynyt: 11.01.2013 11:47

Re: Kuinka mennään ulkomaille keikalle

Viesti Kirjoittaja Thunder75 »

Janey kirjoitti:Tätä Liisan entiseen THL:ään avaamaa ketjua ei vissiin täällä vielä ole, joten tässä se nyt tulee siltä varalta, että se osoittautuu edelleen tarpeelliseksi. :)

Tässä ketjun eka kysymys:
Täällä suunnalla mietityttää nyt SAS-lentoyhtiön tulevaisuus. Mahtaako lentojen hankkiminen SASsilta olla miten riskaabelia puuhaa? Varailetteko te muut huoletta kyseisen puljun lentoja vai käytättekö konkurssin pelossa mieluummin muita yhtiöitä? Täällä ollaan tässä suhteessa vähän kahden vaiheilla.
No mä itse käytän työn ulkopuolisiin matkoihin sitä mikä sattuu olemaan halvin. Norwegianilla lennän nyt ekaa kertaa Ruotsin 4.5 keikalle. Kyllä kait SASsiltakin uskaltaa vielä varata.
Fani Nilsille Kämpin edustalla 15.6.2003: -Hey, do you know when Bruce is coming out?
Nils: No idea, I'm his guitar player, not his dad.
Avatar
Judanssi
Gypsy Biker
Viestit: 953
Liittynyt: 09.01.2013 13:59
Paikkakunta: Hyvinkää DC

Re: Kuinka mennään ulkomaille keikalle

Viesti Kirjoittaja Judanssi »

Muista maksaa liput luottokortilla, niin rahojen takaisinsaanti on varmempaa. Itse en usko, että SAS lakkaa yhtäkkiä lentämästä, joten melko luottavaisin mielin olisin.
When I die I don’t want no part of heaven, I would not do heaven’s work well
I pray the devil comes and takes me to stand in the fiery furnaces of hell
Avatar
Liisa S
Daydream Believer
Viestit: 4206
Liittynyt: 09.01.2013 16:57
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuinka mennään ulkomaille keikalle

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

Janey kirjoitti: Mahtaako lentojen hankkiminen SASsilta olla miten riskaabelia puuhaa?
Kuule, kun tietäis! Tilannehan oli Tosi Paha tuossa pari kuukautta takaperin, mutta ne pysyivät jollain kepulikonstilla juuri ja juuri pystyssä vielä silloin. Tilanne ei firmalla ole ilmeisestikään varsinaisesti parantunut, joten se voi edelleen heittää kuperkeikkaa hyvinkin lyhyellä varoitusajalla ihan koska vaan. Tai sitten se vain sinnittelee ja pysyy pystyssä toistaiseksi. Mutta arvaapa miksi mulla on lennot Norwegianilla, vaikka SASilla olisin saattanut saada pari euroa halvemmalla... (No, itse asiassa hintaero oli oikeasti aivan mitätön ja Norwegianin aikataulut sopivat mulle paremin.)

Vanha kunnon ketju, juu. Olin tarkoituksella lykännyt tämän aloittamista kun ajattelin, että jos vaikka vanhan foorumin tiedostot vielä löytyisivät tai joku olisi jostain syystä kopioinut siitä osia itselleen, mutta on hyvä että sinä aloitit sen nyt. Iso osa siitä vanhastahan oli lippujen ostoa ja siihen valmistautumista, ja se on pääosin jo ohi joten ihan hyvin voi lähteä nyt vain kyselemään, vastailemaan ja kirjoitelemaan irrallisia vinkkejä. Mutta jos jollain on tallella se mun "Miten käyttäytyä keikalla" missä muodossa vaan, vaikka paperikopiona, mä haluaisin siitä kopion kevättä varten!
backinyourarms
Jack Of All Trades
Viestit: 195
Liittynyt: 11.01.2013 11:45

Re: Kuinka mennään ulkomaille keikalle

Viesti Kirjoittaja backinyourarms »

Lentoliput Tukholmaan tuli otettua SAS:lta. Lähtökenttänä on Oulu ja tällä hetkellä vain SAS lentää Oulusta suoraan Tukholmaan. Norskilla ja Finskillä pääsisi Helsingin kautta, eivätkä kumpakaan tällä hetkellä tarjoa lippuja halvemmalla, että kannattaisi Helsingin kautta lähteä. Visalla maksoin ja toivon, että SAS pysyy siivillään.
Youngstown
Downbound Train
Viestit: 1082
Liittynyt: 11.01.2013 11:44

Re: Kuinka mennään ulkomaille keikalle

Viesti Kirjoittaja Youngstown »

Ei SAS:n pystyssä pysyminen nyt varsinaisesti kepulikonstiin perustunut vaan ihan ammattiliittojen kanssa tehtyihin uusiin sopimuksiin työehdoista/säästöistä. Konkurssiuhka oli tietysti ennen noita sopimuksia vakava. SAS:ssa on kuitenkin takana myös valtio-omistusta takana ihan merkittävällä osuudella vaikkei se enemmistöosuutta muodostakaan. Huonosti SAS:lla on mennyt jo vuosia, mutta kyllä kai tässä aika paljon saisi tapahtua että tänä vuonna kyykkyyn menisi. Jos konkurssit jännittäisi liikaa, niin sittenhän ei pitäisi varata lippuja miltään yhtiöltä...

Viimeksi valtio-omisteisista lentoyhtiöistä taisi konkurssiin mennä unkarilainen Malev.

Itse olen uskaltanut varata kevään/kesän keikkalentoihin pari kertaa SAS:lta, kun niillä oli kuitenkin halvin hinta esim. Pariisiin. Norskilla menen Lontooseen ja Finnairilla Osloon. Tukholma on muistaakseni SAS myös.
Avatar
Antti
Lucky Man
Viestit: 475
Liittynyt: 11.01.2013 13:19

Re: Kuinka mennään ulkomaille keikalle

Viesti Kirjoittaja Antti »

backinyourarms kirjoitti:Lentoliput Tukholmaan tuli otettua SAS:lta. Lähtökenttänä on Oulu ja tällä hetkellä vain SAS lentää Oulusta suoraan Tukholmaan. Norskilla ja Finskillä pääsisi Helsingin kautta, eivätkä kumpakaan tällä hetkellä tarjoa lippuja halvemmalla, että kannattaisi Helsingin kautta lähteä. Visalla maksoin ja toivon, että SAS pysyy siivillään.
Kappas biya, saatetaan olla samassa koneessa. Meitä Bruce-pilgrimeja alkaakin olla jo aika mukava joukko ainakin torstain lennolla. Oletko oululainen tai lähiseudulta? Jos olet niin tiesithän, että meillä on jo muutaman vuoden ajan ollut melko aktiivista Bruce-toimintaa oulussa, ja pari kertaa vuodessa ollaan kokoonnuttu saunomaan/syömään/pöljäilemään brucetuksen merkeissä, viimeksi joulukuussa. Silloin paikalla taisi olla 18 henkeä, ellen väärin muista/laske. Voi olla että kokoonnutaan vielä ennen toukokuuta. Mukaan pääsee ottamalla yhteyttä esim. minuun, Raimoon (Raimo_K) tai Teemuun, tervetuloa! (Ellet sitten ole jo ollutkin mukana, mutta en sinua vaan nimimerkin suojista tunnista :) )
backinyourarms
Jack Of All Trades
Viestit: 195
Liittynyt: 11.01.2013 11:45

Re: Kuinka mennään ulkomaille keikalle

Viesti Kirjoittaja backinyourarms »

Antti, Oulusta ollaan. Ei ole tullut käytyä Bruce-tapaamisissa, vaikka on niistä luettu. Monen vuoden aikomisen jälkeen sain vasta nyt aikaiseksi rekisteröityä palstalle, että saattaa muutama vuosi vielä mennä ennen kuin saa aikaiseksi tulla tapaamisiin. Mutta kiitos, pidetään ehdottomasti mielessä. :) Minä ja puolisoni lennellään Tukholmaan perjantaina. Viime vuonna Hesan keikan jälkeen kotia palataessa jäi mieleen, että ainakin joku Bruce-paitainen tuli Norskin aamukoneella Ouluun.
Avatar
Antti
Lucky Man
Viestit: 475
Liittynyt: 11.01.2013 13:19

Re: Kuinka mennään ulkomaille keikalle

Viesti Kirjoittaja Antti »

Minä lensin kyllä Norskilla Bruce-paita päällä, mutta vasta iltapäivällä... Mutta kuten sanottua, "meikäläisiä" on Oulussa paljon. :D Ja ehdottomasti vaan rohkeasti mukaan tapaamisiin, puolisokin on tervetullut (muitakin puolisoita on raahattu paikalle :) ) ja hauskaa on tähän asti ollut joka kerta!
Avatar
Janey
Downbound Train
Viestit: 1353
Liittynyt: 11.01.2013 11:27

Re: Kuinka mennään ulkomaille keikalle

Viesti Kirjoittaja Janey »

Kiitos kaikille SAS-asiaa kommentoineille! Me ollaan nyt semmoisella taktiikalla liikkeellä, että SASsia pyritään välttämään. Toivottavasti yhtiön siivet kuitenkin kantaa!
It's Bo... boycott time!
Vastaa Viestiin