7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Keskustelua 2013-kiertueen Suomen keikoista
luotoja
Growin' Up
Viestit: 62
Liittynyt: 11.01.2013 21:46
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja luotoja »

Se oli Belgialainen kyltinheiluttaja ja tunnetaan myös nimellä Nicolas M*****
Born to run.
Avatar
Judanssi
Gypsy Biker
Viestit: 953
Liittynyt: 09.01.2013 13:59
Paikkakunta: Hyvinkää DC

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja Judanssi »

Rover kirjoitti:
Sitä tässä ihmettelen, kun olen lukenut näitä foorumin kirjoituksia, että miksi näitä kylttien heiluttamisen kautta soitettuja biisejä pidetään spontaaneina suorituksina? Esimerkiksi Wages of Sin oli näköjään etukäteen sovittu soitettavaksi. Sehän oli käsinkirjoitetussa settilistassa, joka on netissä nähtävissä. Ihan hienoa sinänsä, että olen ollut kuuntelemassa sen biisin ensimmäistä Brucen live-esitystä. Iso kiitos sille alankomaalaiselle kyltinheiluttajalle (vai oliko se belgialainen), jos se nyt ollenkaan oli hänen ansiotaan.
Tuo Wages oli vähän "poikkeus". Soitettiin kyllä kyltin takia, mutta kyseinen kyltti on käsittääkseni ollut monella keikalla tätä ennen ja Bruce tiesi sen olevan täälläkin. Osasivat sitten bändin kanssa treenata tuon soundcheckissä valmiiksi. Monia biisejä otettiin kyllä mukaan settilistan ulkopuolelta kylttien perusteella, joten eiköhän niitä voi silloin spontaaneina pitää?
When I die I don’t want no part of heaven, I would not do heaven’s work well
I pray the devil comes and takes me to stand in the fiery furnaces of hell
Brucetapes
Born To Run
Viestit: 10
Liittynyt: 08.05.2013 19:49

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja Brucetapes »

Judanssi kirjoitti:
Rover kirjoitti:
Sitä tässä ihmettelen, kun olen lukenut näitä foorumin kirjoituksia, että miksi näitä kylttien heiluttamisen kautta soitettuja biisejä pidetään spontaaneina suorituksina? Esimerkiksi Wages of Sin oli näköjään etukäteen sovittu soitettavaksi. Sehän oli käsinkirjoitetussa settilistassa, joka on netissä nähtävissä. Ihan hienoa sinänsä, että olen ollut kuuntelemassa sen biisin ensimmäistä Brucen live-esitystä. Iso kiitos sille alankomaalaiselle kyltinheiluttajalle (vai oliko se belgialainen), jos se nyt ollenkaan oli hänen ansiotaan.
Tuo Wages oli vähän "poikkeus". Soitettiin kyllä kyltin takia, mutta kyseinen kyltti on käsittääkseni ollut monella keikalla tätä ennen ja Bruce tiesi sen olevan täälläkin. Osasivat sitten bändin kanssa treenata tuon soundcheckissä valmiiksi. Monia biisejä otettiin kyllä mukaan settilistan ulkopuolelta kylttien perusteella, joten eiköhän niitä voi silloin spontaaneina pitää?
Ja varmasti tuohon valintaan myös vaikutti pienempi ja intiimimpi areenakin.
Sandy
Factory
Viestit: 731
Liittynyt: 11.01.2013 11:35
Paikkakunta: Loimaa

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja Sandy »

Puol tuntia just kirjotin sepustusta ja sit heitti ulos, kun yritin lähettää. Tuli paha mieli, mä lähen nukkuun
the dope's that there's still hope
Avatar
Judanssi
Gypsy Biker
Viestit: 953
Liittynyt: 09.01.2013 13:59
Paikkakunta: Hyvinkää DC

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja Judanssi »

Sandy kirjoitti:Puol tuntia just kirjotin sepustusta ja sit heitti ulos, kun yritin lähettää. Tuli paha mieli, mä lähen nukkuun
Voi elekrep! Jälkiviisaana vinkkinä muillekin tiedoksi - pitemmät kirjoitukset kannattaa kirjoittaa vaikka notepadilla ensin, ja sieltä copy-paste -menetelmällä foorumille.
When I die I don’t want no part of heaven, I would not do heaven’s work well
I pray the devil comes and takes me to stand in the fiery furnaces of hell
teemu50
Jack Of All Trades
Viestit: 225
Liittynyt: 21.01.2013 9:36

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja teemu50 »

Pikkuhiljaa alkaa tulla järkiinsä ja muistaa vähän muutakin keikoista. Tukholman molemmat käytiin ja hienojahan ne olivat eka päivän pittijonotusta lukuunottamatta, jotain ihmeellisen vaikeata siinä taas järjestäjille oli. Molemmat keikat kuitenkin upeita, MUTTA ei Turun keikkojen vertaisia, tosin Liisan C'mon E Street Band -huuto on kyllä erityismaininnan arvoinen.

Turun ensimmäinen oli yhdeksäs keikka minulle ja tällä kertaa se paras neljästä. Jo se Brucen ja meidän yhteisön maininta ja nimikkobiisi saivat tippaa linssiin. Sitten kun pääsi pari kertaa vielä koskettamaan miestä, niin tunteet jylläsivät melkoisesti. SItten Sallan mahtava irroittelu lavalla, ai että teki nannaa ja tuntui hienolta ja ylpeältä hänen puolestaan. Jotenkin koin myös että eka Turku oli erittäin tiivis paketti ja siksi myös parempi, vaikka ei näitä voi toisiinsa verratakaan, kaikki olivat hienoja, vain pikku eroja. Molempien iltojen Ghostareiden jatkobileet jäivät myös mieleen.

Kiitokset vielä kerran porukan aktiiveille, kirjan tekijöille (harmi että missasin eräpäivän) ja kaikille foorumilaisille, joita näki molemmissa paikoissa erittäin edustavasti. Harmi, että ei ehtinyt läheskään kaikkien kanssa käydä juttelemassa. Kiitokset myös Patulle kaikkien neljän keikan kiertämisestä yhdessä, kyllä se on aina mukavampaa porukalla kuin yksin. Samoin kiitokset uudelle foorumituttavuudelle Subdivisionsille eli Lasselle, myös Turun kyyditykset keikoille ja takaisin olivat ison kiitoksen arvoisia. Samoin vielä kiitokset Kekolle ja Annikalle kivasta seurasta ja Annikalle myös hyvistä lihapullista ja muusista, nam!

On aika tyhjä fiilis kun tämän kesän keikat on nyt käyty, mutta ehkä tämän kestää loppukesän stadin yllärikeikkaa odotellessa :D
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Pauline 8v.
Rover
Born To Run
Viestit: 15
Liittynyt: 21.01.2013 15:03

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja Rover »

Judanssi kirjoitti:Tuo Wages oli vähän "poikkeus". Soitettiin kyllä kyltin takia, mutta kyseinen kyltti on käsittääkseni ollut monella keikalla tätä ennen ja Bruce tiesi sen olevan täälläkin. Osasivat sitten bändin kanssa treenata tuon soundcheckissä valmiiksi. Monia biisejä otettiin kyllä mukaan settilistan ulkopuolelta kylttien perusteella, joten eiköhän niitä voi silloin spontaaneina pitää?
OK.
Itse näen, että nuo toivebiisit ovat yhtä spontaaneja kuin sen varhaisteini-ikäisen pojan rap-esitys.
Pojalla aivan sattumalta oli hupparin taskussa rap-sanoitus ja ihan sattumalta Bruce valitsi hänet lavalle?
Jokainen uskoo, mihin haluaa.

Itse en usko, että isoissa konserteissa voi olla paljoakaan mahdollisuutta täydellisen vapaisiin valintoihin. Käsikirjoitus pitää olla, jotta homma toimii, on se artisti kuka tahansa. Bruce-konsertti oli yksi parhaimmista, joita olen koskaan nähnyt. Ainakin paras, jonka olen nähnyt tuossa halllissa.
MKN
Factory
Viestit: 700
Liittynyt: 11.01.2013 14:25

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja MKN »

^Jos en nyt ihan väärin muista, niin Brucehan kyllä jutteli tiistai-iltana hotellin baarissa rapin esittäneen pojan kanssa jonkin aikaa. Jotenkin mulla jäi pojan lippis mieleen ja yhdistin sen edellisiltaan keskiviikon keikalla. Ihan en satavarma asiasta ole, mutta tällainen mielikuva minulla on.
"Put your makeup on, fix your hair up pretty
and meet me tonight in Atlantic City"
Avatar
Judanssi
Gypsy Biker
Viestit: 953
Liittynyt: 09.01.2013 13:59
Paikkakunta: Hyvinkää DC

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja Judanssi »

Rover kirjoitti: Itse näen, että nuo toivebiisit ovat yhtä spontaaneja kuin sen varhaisteini-ikäisen pojan rap-esitys.
Pojalla aivan sattumalta oli hupparin taskussa rap-sanoitus ja ihan sattumalta Bruce valitsi hänet lavalle?
Jokainen uskoo, mihin haluaa.
No se ei ole salaisuus, että Waiting on Sunny Dayssa Bruce hakee lähes poikkeuksetta jonkun lapsen laulamaan kertosäettä. Sitä en tiedä, oliko kyseinen poika jotenkin kiinnittänyt Brucen huomion aikaisemmin jossain, mutta jos katsoo minkä verran pitissä oli sopivan ikäisiä lapsia, niin ei se ihan älytöntä arpaonnea vaadi että Pomon kanssa lavalle pääsee. Eli tuossa oli vain hieman varautumista.
Itse en usko, että isoissa konserteissa voi olla paljoakaan mahdollisuutta täydellisen vapaisiin valintoihin. Käsikirjoitus pitää olla, jotta homma toimii, on se artisti kuka tahansa. Bruce-konsertti oli yksi parhaimmista, joita olen koskaan nähnyt. Ainakin paras, jonka olen nähnyt tuossa halllissa.
Tuostakin saanen olla eri mieltä. Käsikirjoitus on, mutta sitä ei noudateta. Orkesteri on soittanut 40 vuotta kimpassa (toki pienin muutoksin), niin kyllä heillä melkoinen repertuaari on hallussa. Jos vielä joskus lähdet Brucen keikalle, niin seuraappas Maxin toimintaa. Ei rumpalin tarvitse seurata solistia niin intensiivisesti, jos kaikki olisi käsikirjoitettua.

Settilistaa jos vertaat, niin mikä selittää nuo kylttien aiheuttamat erot tuohon settilistaan? Vai onko sekin käsikirjoitettu? ;)
When I die I don’t want no part of heaven, I would not do heaven’s work well
I pray the devil comes and takes me to stand in the fiery furnaces of hell
Taapsa
Ritari Ässä
Viestit: 826
Liittynyt: 11.01.2013 11:06
Paikkakunta: New Vorssay

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja Taapsa »

Rover kirjoitti:
Judanssi kirjoitti:Tuo Wages oli vähän "poikkeus". Soitettiin kyllä kyltin takia, mutta kyseinen kyltti on käsittääkseni ollut monella keikalla tätä ennen ja Bruce tiesi sen olevan täälläkin. Osasivat sitten bändin kanssa treenata tuon soundcheckissä valmiiksi. Monia biisejä otettiin kyllä mukaan settilistan ulkopuolelta kylttien perusteella, joten eiköhän niitä voi silloin spontaaneina pitää?
OK. Itse näen, että nuo toivebiisit ovat yhtä spontaaneja kuin sen varhaisteini-ikäisen pojan rap-esitys. Pojalla aivan sattumalta oli hupparin taskussa rap-sanoitus ja ihan sattumalta Bruce valitsi hänet lavalle? Jokainen uskoo, mihin haluaa.

Itse en usko, että isoissa konserteissa voi olla paljoakaan mahdollisuutta täydellisen vapaisiin valintoihin. Käsikirjoitus pitää olla, jotta homma toimii, on se artisti kuka tahansa. Bruce-konsertti oli yksi parhaimmista, joita olen koskaan nähnyt. Ainakin paras, jonka olen nähnyt tuossa halllissa.
Mun piti alkaa kirjoittaa tähän jotain, mutta en kirjoita. Lähetän vain terkut tälle suomalaiselle pojalle joka söi innoissaan ruisleipää saman hotellin ruokapaikassa missä Bruce majoittui, hänen metsästäessä silmät tulessa bändin nimmareita silloin tiistain keikan jälkeen, ja saaden niitä kai 11-12 kpl, myös Brucelta, ja hänen äidilleen joka oli digannut jo kauan Brucea muttei ollut löytänyt foorumia. Kiitos ja onnea teidän onnenhetkistänne keskiviikon keikalla, ne oli niin yhtä arvokkaita mulle kuin mikään muu!

Edit: pieniä täsmennyksiä.
Viimeksi muokannut Taapsa, 11.05.2013 0:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin