High hopes 14.1.2014

Kaikki Brucen julkaisut, sekä levytykset että DVD:t
Lasse
Lucky Man

Re: High hopes 14.1.2014

Viesti Kirjoittaja Lasse »

jjvirta kirjoitti:^Kun Porissa vielä oli Moe's Music, tuli aika monta kertaa ajettua ruokatunnilla 30 km suuntaansa levynjulkaisupäivänä hakemaan
levyä, joskus sen sain jopa tiskin alta pari päivää ennen julkaisua. Mutta nykyinen ainoa divari/levykauppa siellä ei pysty takaamaan
toimitusta julkaisupäivänä, joten vähiin on nämä matkat käyneet. Täytyy vielä miettiä hankintastrategioita tammikuuta varten.
Minä kysyn aina ensin Green Riverin kautta. Toimitus saattaa kestää vähän aikaa mutta mihis tässä kiire on.

Tälläkin hetkellä on tilauksessa albumit Ludovico Einaudilta ja Vertical Horizonilta. Jälkimmäisen matka jenkeistä Suomeen on kestänyt pari kuukautta mutta vuoden vaihteen jälkeen pitäisi olla kädessä.
Viulut soittaa tiitaa tiitaa
kemihaara
We Shall Overcome

Viesti Kirjoittaja kemihaara »

subdivisions kirjoitti: Kuuluuko Citymarkettien valikoimaan enää musiikki-DVD lainkaan?
Ainakin Tampereelta saa, mutta vaihtelevasti.
archie60
Jack Of All Trades

Viesti Kirjoittaja archie60 »

Kyllä jotenkin alkaa tuntumaan, että High Hopes on lähinnä Australian ja Uuden-Seelannin markkinoille ja faneja kosiskeleva julkaisu, joka on varsinainen sillisalaatti kaikenlaista "muka" kiinnostavaa kun uutta Greatest Hits -kokoelmaa ei viitsitty julkaistu. Eipäilemättä siinä on varmasti hyvääkin mutta jokin levyn luontitavassa tökkii pahasti. Jotenkin tämä ei ole linjassa Brucen yleisen julkaisupolitiikan kanssa vaan vertautuu lähinnä Walmart-kokoelmaan. Toivottavasti olen väärässä.
Timpe
Born To Run

Viesti Kirjoittaja Timpe »

Mua vähän hämmentää tämä melko yleinen negaatio tulevaa julkaisua kohtaan. Onhan levykokonaisuudet temaattisesti lähes aina sillisalaatteja (jos ei oo konseptilätty) ja biisit voi olla tehty eri aikoina jne. Tässä julkaisussa faneilla tuntuu nyt vaan olevan todella hyvässä tiedossa mistä sessioista mikäkin biisi on otettu, mikä puolestaan johtuu siitä, että fanituksen kohteemme on varsin avoin persoona. Itse en kykene katsomaan tätä mitenkään vähempiarvoisena kuin "ihan oikeaa uutta levyä", koska kaikki versiot ennestään tutuista biiseistä on kuitenkin uusia ja vähintäänkin mielenkiintoisia. Just like fire would:kin on mielestäni Brucen versiona todella toimiva ralli, eikä juurikaan eroa herran omasta tuotannosta. Ymmärrän jos koko levy on täynnä covereita, silloin se on helposti käsitettävissä välityöksi, mutta kun näissä populaarijulkaisuissa on melko tavanomaista, että levyillä on yksi tai kaksi coveria (ei tietenkään Brucen tapauksessa).

Päällimmäisenä pointtina oikeastaan, että mua kiinnostaa miten tällainen negatiivinen ennakkovaikutelma tästä "sillisalaatista" oikein muodostuu? En oo lukenu foorumin aiempia viestejä äärimmäisellä hartaudella, joten pahoittelut jos joudutte vääntämään useampaan kertaan 8) Eli siis: mikä parissa coverissa, Tom Joadin ja 41 shotsin uusissa versioissa, sekä uusissa out-take -versioissa niin paljon mietityttää? Jos ne sattuukin olemaan jäätävän hyviä, onko niiden lähtökohdilla suurta väliä?
Teemu
Pilgrim Supreme

Viesti Kirjoittaja Teemu »

Lähtökohtaisesti kaikki uusi materiaali on aina tervetullutta. Eniten tuossa tulevassa levyssä hiertää noiden jo kertaalleen coveroitujen biisien uudelleenlämmittely. Tuntuu aika turhalta toiminnalta. Nekään eivät toki suurelle yleisölle ole ennestään tuttuja.
Take 'Em As They Come
JaSu
Drive All Night

Viesti Kirjoittaja JaSu »

Jos joku GOTJ julkaistaan uudenlaisena versiona, olisi mielenkiintoista kuulla Youngstownin studioversio. Livenä nykyään ovat mielestäni suht samantyyppisiä ralleja. BTX:ssa joku oli jo postannut Saksan Rolling Stonen levyarvostelua, jossa HH sai 4,5/5. Miten nyt jo on arvosteluja, kun levy ilmestyy kuukauden päästä.
I was Bruced and battered, I couldn´t tell what I felt. I was unrecognizable to myself on the seats of HK-Areena 8.5.2013
ProveItAllNight
Downbound Train

Viesti Kirjoittaja ProveItAllNight »

^Kyllähän nuo lähetetään arvosteltaviksi jonkin verran etukäteen.
"So walk tall or baby don't walk at all"

7th and 8th of May 2013: When Finland changed from This Hard Land to Land of Hope and Dreams
JaSu
Drive All Night

[youtube]http://m.youtube.com/watch?v=TnAcOGBj28I[/youtube]

Muutama sekuntti Tom Joadia..
I was Bruced and battered, I couldn´t tell what I felt. I was unrecognizable to myself on the seats of HK-Areena 8.5.2013
Rusetti
Born To Run

Viesti Kirjoittaja Rusetti »

High hopes biisiä voi käydä äänestämässä radio rockilla rautaa vai roskaa?
JaSu
Drive All Night

Classic Rock-lehden arvio

The world tour that Bruce Springsteen and the E Street Band embarked upon shortly after the release of 2012's Wrecking Ball has yet to come to an end, a second sweep through Australia and New Zealand keeping them on the road until early March. Such an intense itinerary would suggest little time to prepare a follow-up album, but High Hopes arrives as a result of trawling the archives and whistle-stop visits to studios between shows.

It's a new Springsteen album, but with many familiar motifs, including a couple of pivotal tracks that appeared in different form on previous records, and other songs show cased onstage down the years.
Consequently, there's no linking narrative here, no umbrella themes like on The Rising, Devils and Dust or Wrecking Ball; instead, it's a pleasing patchwork of echoes of the past.
While the E Street Band, including dear departed members Clarence Clemons and Danny Federici all feature, the most notable collaborator is Rage Against The Machine guitarist Tom Morello on eight of the 1 2 tracks. His presence continues a liaison which began when he stood in for
Bruce's regular right-hand man Steve Van Zandt, who took a short sabbatical from the tour last year to film the second series of TV crime dram a Lilyhammer.

Morello brings to the party a tougher, more aggressive guitar sound than usual, best exemplified on a reworking of American Skin (41 Shots) and the overhaul of The Ghost Of Tom Joad (on which he also shares lead vocals), the sombre, whispered acoustics of Springsteen's 1995 original
Jettisoned in favour of an amped-up, combative folk-rock assault. "Tom and his guitar became my muse, pushing the rest of this project to another level," Springsteen writes in the liner notes.

It was Morello's idea to record the title track, a cover of a 1990 song by Los Angeles rockers The Havalinas, his wah-wah guitar underpinning a folk-funk groove that lays the foundation for a raging, pleading lyric that might just as feasibly have come from Bruce's own pen (Give me help, give me
Strength Give a soul a night of fearless sleep'). It marks the first time (apart from live releases) that Springsteen has included other people's material on one of his albums, and it doesn't stop there. Having said that, The Saints' Just like Fire Would sounded fairly like a Boss song in its original form, while Suicide's Dream Baby
Dream has intermittently been part of the Bruce live set for nearly 10 years, to the point where it's often mistaken for one of his own compositions, much in the same way as Tom Waits Jersey Girl. For the long-standing Springsteen fan, there's a fun game to be had identifying the
touchstones of his past; the brooding, menacing Harry s Place plays like a seedy small town remake of Murder Incorporated, the subdued shuffle of Down ln The Hole could well be a sequel to the outcast lover's tale l'm On Fire (' . . I'm buried to my heart here in this hurt'), and the jangling, folk-infused this
Is Your Sword is cut from the same uplifting cloth as the more defiant and anthemia components of The Rising and Wrecking Ball.

Paradoxically, the album's two most evocative selections prove to be the most throwaway and the most substantial. The goodtime Frankie Fell in Love transports Springsteen back to the early'70s, to the days of sharing a run-down apartment on the Jersey Shore with Van Zandt, a joyously simplistic celebration of a buddy
getting the girl of his dreams (World peace gonna break out From here on in we're eatin' takeout').lt wouldn't have sounded out of place amid the juke box bounce of The River. The flipside to such frippery is The Wall, Springsteen at his most poetic on a eulogy inspired by another real-life )jersey native
who went missing in action in Vietnam. The song finds Bruce standing in front of the stark Washington DC memorial with the names of more than 58,000 fallen souls carved into it ('This black stone and these hard tears are all got left now of you'),remembering times past. Whereas it’s undoubted
companion piece, 1998's Brothers under The Bridge
, focussed on returning veterans struggling to adjust to post-war civilian life, The Wall offers up an elegant prayer for those who never made it home. High Hopes is Springsteen's sixth album in a little over eight years, an impressively
prolific output matched only by Neil Young among acts of a similar calibre and vintage, and while some of its contents may have been first earmarked for earlier releases, there's nothing to suggest the well will run dry anytime soon. The Boss continues to aim high, filling his legions of followers with hope.

Tässä Classic Rockin arvio, 8/10. Jos uudet biisit muistuttavat kappaleita Murder inc, I'm on fire, River-biisit, ei hirveän huonolta kuulosta. Ehkä levyn nimi on kuitenkin enne?
Viimeksi muokannut JaSu, 24.12.2013 11:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin