Globen 24.10.2002

Keskustelua Brucen aiemmista keikoista ja muista esiintymisistä
Spring Teen
Born To Run
Viestit: 19
Liittynyt: 12.02.2016 17:50

Re: Globen 24.10.2002

Viesti Kirjoittaja Spring Teen »

Parhaat muistikuvat tältä reissulta maaginen tunnelma hallissa esim. Because the Night,
keikan jälkeen eräs sveamamma halusi repiä silmät päästäni koska olin bailannut kuulemma liian ankarasti heidän näköalojensa edessä ja seuraavana päivänä päivystys hotellin edessä palkittiin Royn nimmarilla!
Taapsa
Ritari Ässä
Viestit: 826
Liittynyt: 11.01.2013 11:06
Paikkakunta: New Vorssay

Re: Globen 24.10.2002

Viesti Kirjoittaja Taapsa »

Tää oli semmonen reissu että tää oli exäni kanssa ensimmäinen Springsteen kokemus hälle. Ostin Keravalta joltain lasiliikkeen pitäjältä liput aika pirunmoiseen hintaan, joku tuttu foorumilainen kuitenkin ;-) ..

Pittijonotus taisi olla lapsenkengissään kun sisäänmenon jälkeen pönötettiin kai 5 metriä stagelta kunnes menin kusella käymään ja järkkärit kyseli takastullessa miksei mulla oo ranneketta...mää kysyin että mitä ranneketta?!

Katottiin keikka sitten ekan pitin takaa... Vieläkin muistan heti lonkalta että siellä tuli G.L.O.R.I.A....
Avatar
JKolari
Growin' Up
Viestit: 87
Liittynyt: 11.01.2013 12:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Globen 24.10.2002

Viesti Kirjoittaja JKolari »

Laitetaan nyt omalta kohdaltanikin tähän muisteloa keikasta. Oikein lämmöllä muistelen tätä kokemusta, lipun ostoa en niinkään.

Niinhän se meni, että etukäteistiedosta poiketen myynnin avautuessa oli ilmoitus, että myydään vain ruotsalaisille. Aika nopeasti siinä piti ajatella ja arvelin, ettei kyseessä ole mikään IP-tarkistus. Kävin vikkelään päivittämässä puolitutun ruotsalaisen osoitteen käyttäjätietoihini. Ja voilá, yhtäkkiä lippuja pääsikin ostamaan. Tosin aikaa oli tuhraantunut ja palvelu oli nurinniskoin joka toinen kerta kun jotain löytyi. Lopulta hain enää yhtä paikkaa ja taoin selaimen refereshiä kunnes olisi aivan varma ettei mitään enää nouse pintaa. Aivan tuon 20 minuuttisen loppumetreillä esille tuli aivan lottovoittona lavan läheltä kaaresta yksi istumapaikka.

En tiedä, saiko lippuja lunastettua lopulta myös myöhemmin, mutta riemunkiljahdusten jälkeen tuli ilmoitus, että lippu on lunastettava 2 viikon kuluessa Ticnetin luukulta. Ei mitään saumoja mennä edestakaisin Ruotsiin siinä kohtaa. No, jouduin nolona kirjoittamaan ruotsalaiselle puolitutulle sekä käyttäneeni hänen osoitettaan että pyytämään noutamaan lipun. Ei ollut ihan ilomielin, mutta sain lipun!

Itse keikka piti erittäin kauan ykkössijaa omalla keikkakokemuslistallani. Reunion-kiertue oli ollut mahtava, mutta tiettyjä biisejä oli jäänyt väliin, kuten Candy’s Room, Because The Night ja No Surrender. Siinähän kävi niin, että vasta 10. keikan biisi oli sellainen, jonka olin livenä kuullut! Ja kaikki kolme edellämainittua tuli heti tuon alkukiihdytyksen aikana.

Vaikka muutoin Rising -kiertue ei ole ihan kärkipään suosikkeja, niin nimenomaan tuolla keikalla tuntui siltä, että Brucella oli uudenlainen näyttämisen halu verrattuna Reunion-kiertueeseen. Glorian kuuleminen spontaanina versiona toi vielä vanhemmat ajat mieleen, ja Stevenin katoaminen vessaan aiemmin kesken kappaleen toi lisäväriä esitykseen.

Vieressäni istui herttainen vanhempi pariskunta, joista ainakin rouva oli yhtä innoissaan kuin minä. Kun Bruce istui pianon ääreen ja aloitti For You’n, hän kiljaisi äänekkäästi ja tarrasi käsivarrestani. Siinä sitä hieman naureskeltiin. Oikein hieno tunnelma oli sivukatsomoissa ja oli mahtavaa katsella yleisön eläytymistä permannolla. Onneksi tätäkin keikkaa näkyy YouTubessa, tuota Gloriaa on tullut sieltä silloin tällöin veivattua.
Vastaa Viestiin